Wednesday 15 February 2017

Eun Counte d'eun' Èrvénu

Un but d'eune histouaithe dipliomatique dé Messire Èrthu d'la Mathe (né l'tchînze dé Févri 1914):

A snippet from a diplomatic tale by Sir Arthur de la Mare (born 15 February 1914):

'Mais, vai-tu, mon Ph'lip, dans chu mounde tout n's'arrange pas tréjous au gré des gens q'ount d'l'expérience. I's'adounnit qué tchînze jours pus tard ch'tait l'jour de naissance dé l'empéreur du Japoun. Le Gouverneu avait tréjous chu jour-là eune réunioun du Corps Counsulaithe pour féliciter et payi respé à l'empéreu'. Puisqu' dans le Corps Counsulaithe j'tais l'seul qui pâlait l'japounnais assez bein, ch'tait mé qu'eus à faithe lé discours dé félicitatioun. Quand j'fus fini, lé Gouverneu' qui n'tait vraîment pas mauvais gâs s'appréchit d'mé et m'dit: 'Jusqu'aniet jé n't'aimais pas trop, car j'savais bein chein qu't'avais fait à ieun d'mes agents, mais après aver entendu ton discours aniet, j'sai bein qu't'es bouan réprésentant de ton gouvérnement mais étout buoan amîn du Japoun. J't'asseuthe que jé n'm'envais pas envier d'autres de mes agents espiounner sus té dans t'n office'.

'Moussieu l'Gouverneu" j'lis rêpounnis, 'ou pouvez en envier autant qu'ou' voudrez, mais mé j'vous asseuthe que si ous en enviez d'autres, i' s'rouent mints à la porte étout'.

Le General s'êbouffit d'rithe. 'Tchi bouanne chose', i's'fit, 'dé n'aver, coumme té, autcheune expérience. Si t'avais té coumme tes collèges counsulaithes ichein bein pus vièrs et avec bein pus d'expérience qué té, tu n'éthais jamais ôsé m'dithe d'ité. Té et mé, j'allouns bein accorder'. Et en effet, dès chu jour là, j'nos accordîmes coumme deux clioches.

JEP, 23/4/1992

No comments: