Saturday 4 April 2015

Jèrri

Né v'chîn l'texte d'aniet d'not' auteu du mais, Ph'lippe Langliais:

Here's today's text by our author of the month, Philippe Langlois:

Jèrri
I' y'a des gens tchi sembl'yent craithe
Qué ché n'est rein qu'lé p'tit Jèrri;
Qu'i' n'y trouvent rein à lus pliaithe,
Mais bein dé tchi à mêprisi:
N'faut pas qu'il' aient grande connaîssance,
Les cheins qu'nou ouait conter d'ité;
Mal pâler du lieu d'sa naîssance
Est et es'sa tréjous bein laid.

J'ai veu l'Angliétèrre et la France,
L'Italie, la Suisse et ses monts;
Tchi qu'nou-s'en aise et qu'nou-s'en pense,
J'aime mus Jèrri et ses vallons:
Nou pâle dé lacs et dé montangnes,
Nou pâle dé vîngne et d'orangièrs;
Rein n'est pus bé qué nouos campangnes,
Rein n'est pus bé qué nouos pommièrs.

Tch'est-che qu'eune orange auprès des pommes?
Tch'est-ché qu'un lac auprès d'la mé?
Jé sommes bein comme jé sommes,
J'n'avons vraînment rein à envier:
J'n'avons pas d'craie mais dé bouanne tèrre,
Pas d'riviéthe et d'înnondâtions,
Qué nou-s'ait la paix ou la dgèrre,
Jé souffrons mains qu'les grandes nâtions.

N'y'a pon caleu ni d'fréduthe
À compather ès grands pays;
Lé pus rude hivé, nou l'enduthe,
Et l'êté nou n'est pon hâvis:
Les bieaux vallons dé tchi nou d'vise,
Les gardîns, côtis et russieaux,
Tout jusqu'à la pouôrre vielle églyise,
Mé pathaîssent tréjous pus bieaux.

L'Cidre est un excellent brévage
S'il est de bouanne qualité;
Si nou lé fait d'un bouan pommage,
S'il est étout bein apprêté:
J'ai ouï qu'un Minnistre d'campangne,
Pus avisé qué cheux qu'j'avons,
Faisait pâsser pouor du champangne
Dé fanmeux p'ré dé sa faichon.

À prendre Jèrri tout ensembl'ye,
Souos tout lé touannant du solé,
I' n'y'a pas dé pliaiche tchi m'sembl'ye
Préféthabl'ye d'autchun côté:
St. Louothains, ma vielle pâraisse,
Tu m'pliais pus qu'nulle autre en Jèrri,
Dé men tchoeu tu reste maitrêsse
Jé t'aim'thai jusqu'au drein soupi.

No comments: