Monday 23 February 2015

A l'aide!

Né v'chîn l'texte d'aniet d'not' auteu du mais, Henry Luce Manuel:

Here's today's text by our author of the month, Henry Luce Manuel:

A l'aide!
Eun sair men Ame, étreinte par bein rude agonie,
Presque ératée, et s'dréchant quasi contr' la vie,
Criait: "A l'aide, O Dieu! j'ai peux qu'ma Fouai se meurt.....
Drivé-j' vers l'Abîme? O préserve-m'en, Seigneur!
A l'aide!"

Sombre - oui! était la vout' Célest' chutt' trist' Sairée' -
Ni Leun' ni Etell' n'en voulait. Si affubliée
'Tait alle en deu que, sans veue d'Ecliair - qu'effritait -
Un Ois'lin je n'viyiais, qui à ma f'nêtr' criait
"A l'aide!"

P'is vint Orag' qui craulait Rocs, et eun' Tormente
Qui craquiait Bois, rageait Montagn's, et faisait fente
Mêm' dans les Mers - qui s'blanchissaient furieus's. Et coumme
A chett' musiq' - bell' dans sen horreur - je quiais
Coumme emberchi, j'crus qué - tout dominant - j'ouïais
Pliaint de Nature (O Hommage au Tout Grand!) coumm' d' Homme -
"A l'aide!"

* * *

Jour erparaît; nair' Niet coumm' Tempête est passée -
P'tit à p'tit Solé brill'. La bounn' Pliante est restée
Ferme et dret d'but, - à toute épreuv' - là-Haut pointant;
Et Dieu comprend grand Arbr' coumm' ptit' Flieur li disant,
"Tuès v'nu à m'n'aide!"

Les Montangn's et les Nuag's en Paix sont réunis -
Les Louèm' s et les Roquiers en amour rembrachis; -
Et v'lo qu'mon p'tiot Oisé, plien d'Fouai, erfile en l'air,
Et zieux vers Ciel i' m'sembl' l'entendre entonner cliair -
"Tuès v'nu à m'n'aide!"

* * *

...Et mé? l'Ecalle est quaie. Men Am' - p'us aveuglie -
Ervait un brin. - Nan! Vie sans Pein' ne s'rait êtr' Vie.
Oui! Vie, veut dire Epreuv'. Mais oulle a son Lend'main
Quand Tout coumm' dans la Grand' Nature se r'trouv'ra Bein.
O Fouai! tu r'veins! - Allaiz! peux, plieurs doute, agonie! -
O Joie! déjà des Cieux j'entends un' Voix qui m'crie -
"JE VEINS - A T'N AIDE!"

No comments: