Monday 4 August 2014

1914: à patrouoilli - on patrol

Lé Caouain mentionnit lé d'vé d'la Milice dans la Chronique de Jersey 19/9/1914:

GW de Carteret discussed Militia duties following the outbreak of the First World War:

En faisant mes touânnées attouo des côtes je vai bein des choses qui devthaient être amenées à la connaissance du public, pour l'amour de démontrer que bein des pièches de nos habitants ne sont pas si insouciants comme nou craithait bein.

Sav'ous bein que dépis qu'la djerre est dêcliathée et qu'un grand nombre de nos miliciens sont toutes les nyits à patrouoilli les grèves et les falaises, bein souvent dans du temps que nou n'mettrait pas un tchan d'hors, les maîtres d'hôtel et les fermiers dans l's envithons ont prins la généreuse habitude de lus cauffer du thée et du café et d'lus fourni toutes sortes de p'tits fricots qu'ont 'tait bein appréciés par les hommes.

Je voudrais en spécifié bein des cas et nommer des bouannes gens qui font preuve de lus dévouement, mais je sais que la pus grand' partie y objectéthait, et pis d'ailleurs je risquethais p't-être d'en oublier de parmi les pus généreux.

Enfin, tréjous, tout attouo d'l'île nou ouait la même histouaithe. Nos soudards sont enchantés de la maniéthe qu'i' sont traités par les habitants, et ch'est un signe que châtchun veur faithe san p'tit mio pour minimiser les inconvénients que nos miliciens êprouvent dans la dêcherge de lus d'vé.

No comments: