Wednesday 4 June 2014

1973: En Floride

Né v'chîn l'restant d'l'article "En Floride" par George d'La Forge publiée sus la Gâzette du Sé du 27/3/1973:

Following on from the previous extract, here's the rest of George F. Le Feuvre's article:

En Floride
Fort Lauderdale, Floride,
U.S.A.
Lé 24 dé févri, 1973

(...)

La mort est un pas dans la vie, et s'i' y'a eune chose bein cèrtaine ch'est tch'i' faut tous pâsser l'pas. I' m'sembl'ye aver liu d'tchique bord qué quand l'bouan vièr Pape Jean XXIII 'tait malade et savait tch'il 'tait sus l'pus, i' dit ès cheins à l'entou d'li qu'autchun jour est bouan à naître et qu'autchun jour est bouan à mouothi. Et l'Douoyen et Canon Matchi L'Mathinné m'dîsait, dans san vivant: "Beinheutheux sont les cheins tchi meuthent au Seigneur, car i' sé r'pôsent dé lus travaux". Ch'est mangnifique d'aver la fouai qu'ches deux vièrs sèrviteurs du Bouan Dgieu avaient dans la cèrtitude dé la vie êtèrnelle!

Lé temps n'est pon si bé ichîn en Floride comme j'l'ai veu d'aut' années. Né v'la deux-s'trais jours qué l'solé pathaît malade, et les gens d'à l'entou m'dîsent qué l'temps n'a pon 'té si caud comme d'habitude tout l'hivé. J'ai r'mèrtchi la mème chose au Texas. I' n'y a pon d'doute dans m'n idée qué l'clyimat du monde entchi a changi ou tch'i' s'est dêrouôlé d'un côté ou d'l'autre auve lé pâssage du temps dépis qué j'tais mousse et qu'l'êté 'tait si caud en Jèrri qu'nou viyait les vaques moûtchi, et qu'les vièrs l's entraient sus l'haut du jour dé peux tch'i' n'moutchissent. Y'avait mème un diton tchi dîsait: "I' sembl'ye tréjous à vielle vaque qué janmais janne ou n'a moûtchi!" J'm'èrsouveins tch'i' faîsait si caud qué j'attendais fête pour lé Dînmanche l'arlévée quand Papa m'enm'nait à L'Êta pour mé bangner dans la tchithiéthe à côté d'la tour tch'était-là d'vant qué l's Allemands la dêtruîsîsse. Ch'tait quand j'tais tout mousse et d'vant saver nouer.

J'y pense souvent, à ches bieaux jours dé ma jannèche ès Landes à St. Ouën. J'allions nouos assiéthe, Papa et mé, sus les monts en d'ssus et vis-à-vis d'l'Hôtel dé L'Êta pour vaie les cârrosses à deux et quat' chévaux tch'arrêtaient à l'hôtel, les mêssieux habilyis dans lus Dînmanche et l'cocher majestueux atout san bill-tappeur sus sa tête. I' n'y avait qu'eune hôtel à L'Êta dans chu temps-là. Lé temps 'tait caud et ch'tait l'calme partout et nou ouïyait l'lappais d'la mé tchi battait san pliein trantchil'ment, et la bourdonn'nie des bourdons tchi s'régalaient parmi les flieurs sauvages et la bruëthe à l'entou d'sé.

Papa admithait les j'vaux at'lés ès cârrosses auve bouôrre et brides polis nièrs comme du jais, et l's âtelles en jaune tchuivre et des martîngales tchi r'lîsaient au solé comme des êtîncelles à m'suthe qué lé j'va faîsait ses saluts en trottant. Nou n'vait rein si pittoresque à ch't heu! Pouôrre vièr Papa! I' n'fallait pon grand' chose pour lî faithe pliaîsi. Tchi bieaux jours tchi n'èrveindront janmais et tch'ont 'té rempliaichi par lé tîntamârre dé la vie modèrne!

George d'La Forge.

No comments: