Friday 25 April 2014

1947: Payment to States Members - Ph'lip and Merrienne talk it over (2)

L'adgèvement d'l'articl'ye:
The conclusion of the article:

Payment to States Members - Ph'lip and Merrienne talk it over
(siette et fîn)
"Bon! Ach'teu, les Jurés. Au tout mains mille louis, êsche-pas?"

"Véthe," j'l'y dis, "au tout p'tit mains, car ch'est tous des membres de nos grandes familles, et che s'sait une insulte d'allé lûs offri des p'tits salaithes. Oh, véthe-dja, mille louis sans doute, ch'est à dithe, si nos en reste."

"Tchi - des Jurés ou des sous?"

"Des Jurés. Y'en a tch'y veulent dithe tch'y s'en vont dispathaître souos la nouvelle constitution."

"Jamais je n'craithai chonna," s'fit la Merrienne. "Nos chiers Jurés, tch'y pathaissent si ben dans lûs rouoges robes. Aussi ben aboli l's'Etats tandis tch'ils y sont."

"Même oponion," j'l'y dis. "Si nos Jurés n'taient pas là pour mettre les fermiers à l'amende et les fripons en prison, aussi ben abandonné l'affaithe. Mais ach'teu y faut caltchulé combain qu'tout chonna s'en va nos couôté."

"Arrête une minute," dit Merrienne, "tu'as oublié les Recteurs."

"Pas du tout," j'l'y dis. "Tu dev'thais savé qu'nou s'en va les happé par la pé du co et les mettre à la porte. D'vant long quand un recteur voudra allé ès Etats, y faudra tch'il aille s'assiéthe dans la gall'lie avec les viers barbus et les vieilles filles. Autrement, j'éthais sugéthé les mêmes salaithes comme les Jurés."

" Et mé, j'éthais dit pûs," s'fit la Merrienne. "Après tout, nou peut tréjous ramâssé un Juge, mais r'garde combain longtemps qu'j'avons tait ichin à Saint-Ou, d'vant pouvé trouvé un Recteur. A Saint Martin ch'tait la même chose, et les Saint-Piêrrais sont ocquo piéthes, car y cherchent et cherchent mais n'en trouvent pon. Y sont rares, de nos jours, les Recteurs."

"Et pourtant, ch'n'est pas une mauvaise djobbe," je r'mert'chit. "Quatre chents louis par an, une maison, un bouon gardin, sans pâslé d'autre chose. Comme tout va, ch'n'es pas tant piéthe. Si j'tais jeune garçon - "

"Tu f'thais comme tu'as fait," dit la bouonnefemme. "Allons, bouoge té, et pelle deus-trais patates pour not' soupé."

Ph'lip

No comments: