Wednesday 15 January 2014

1914: "le grand sabre au kaiser" (2)

(siette)

Tch'est que l'Caouain nos dit chute semaine?

V'là la tchestion que tout l'monde se d'mande en ouvrant la Chronique tuuos les Samedis.

Et combein qui y-en a parmi vous qui se sont jamais fidjuthés tch'est qu'chenna veur dithe d'aver à remplyi chut colonne ichin toutes les s'maines avec des nouvelles pus ou meins intérêssantes?

Vaithe, je vos asseuthe que ch'n'est pas du gniollin d'aver à l'faithe.

Souos les circonstances ordinaithes ch'n'est pas oquo trop difficile, car ch'est un pliaisi pour mé de voltigi de pâraisse en pâraisse pour vaie auchune chose qu'i peut y-aver en allant, ou bein de m'mettre ès êcoutes selon ma mauvaise habitudes pour entendre les conversations de gens qui palent trop.

Mais dame! au temps qui va, nennin par exemplye!

Tout l'monde est armé, sapresti!

Jusqu'àcheteu j'ai tréjous fait un mio d'man vaillant en disant que je m'fichais d'touos vous avec vos armes mais chute feis je sis obligi de rentrer mes cônes un mio, et aussi bein vos l'admettre, je sis êpouvanté. Je n'ose presque pas dêhaller d'ma mansarde sans aver tchiques-uns à m'garder compagnie, ch'n'est qu'soudards partout et tous armés jusqu'ès dents.

Man systême est entchièthement êbranlé et je n'peux pas supporter le moindre brit. Si une porte a l'malheur de slammer je n'ai qu'd'en mouothi d'peux et ch'est là iune des raisons pourtchi qu'ou n'ouïyiz pas l'coup d'canon à méjeu et à neuf heuthes et d'mie, nos gens ayant supplié les autorités d'aver un mio d'êgard pour man êtat d'santé et de ne le tither pas pour tchique temps pour êviter des conséquences fatales.

Alors, garçons, souos les circonstances, je reste autant que pôssible à la maison, conséquamment che que j'm'en vais vos raconter annièt n'est que des ouï-dithes, des histouaithes, enfin, que les uns et l's autres ont raconté dans notre office, la véracité de tchi je n'peux pas garanti.

Caouain
Chronique de Jersey 8/8/1914


(à siéthe)

No comments: