Friday 5 November 2010

Gaï Faxe, Tondre-Baxe

Sparkler"Gaï Faxe,
Tondre-Baxe!
I' s'en va,
ha... ha... ha...
Sus un j'va,
là... là... là..."

La séthée d'Guy Fawkes
Èrsouv'n-ous du chîn d'Novembre? La trahison et l'compliot d'la poudre dé canon? Les feux d'jouaie et les feux d'artifice! Mais nou dit qu'la fête d'la Séthée d'Guy Fawkes n'est pon aussi populaithe ach'teu qu'aut'fais. Pouortchi?
Guy Fawkes
Piteur en 'tait tout en extâse: mais l'pouor garçon en rêcapit-i' d'une belle, dia, car, pour se r'vengi, Guy Fawkes, tch'avait à la goule une fizée pour li servi d'cigare, la lanchit drait sus Piteur et oulle alli s'fouorré dans l'collet d'sa casaque. Le pouore minséthabl'ye s'mint à dansé comme un piêté d'peux. Mais en même temps tchiqu'un vint à son secours et êrachi la fizée. Il 'tait temps, car à peine fut-elle hallée et bas sus l'herbe qu'ou faisait explosion.
Guy Fawkes
Estch'qu'i n'avait pas béin raisoun dé vouler faithe sauter touas ches voyous là, les politiciens? J'voudrais qu'y'eusse tchique buoan Jérriais qu'en frait autant, ès Etâts! Tu pâles qué j'en s'rais countent si tchiqu'eun mînt eune boumbe souas ieux! Et jé n'voudrais pas lé vaie pendu, j'voudrais pustôt li bâti eun monument, coumme lé sien au buoan'houmme Ph'lip Le Vescounte ès Crouaix, et touas l's'ans, à l'annivérsaithe dé chein qu'il avait fait pour not' bénéfice, j'éthaimes eun raid' buoan rêvillioun, pour célébrer son succès, pas son manque dé succès coumme les gens d'achteu fount pour Guy Fawkes'.
Guy Fox
Ma bouonnefemme qu'menchit avec les feu d'artifice, ou les "fireworks", comme nou dit en Angliais, samedi au sé. "Je n'sais vraiement pas," ou s'fit, "pourtchi qu'chutte bête dé couôtume persiste. Toute la séthée tu étais dans l'bel, avec des bouq'tées d'ieau, et mé prête à t'aidgi si j'viyais autchun signe dé dangi. Peux-tu m'dithe l'origine de chutte couôtume?"
Guy Fawkes 1909
Devant stèrté, le “big drummer” qu'est pas bein haout, mais qui bat d's'ailes numétho iun, s'mint à dithe: Aussi bein d'pratitchi daous-trais tunes ach'teu, Allons garçons, altogether, “There's no luk about the 'ouse”.

Après avé joué un autre “partie de musique,” qui fut si appréciée par les spectateurs, i' tait temps d'sorti parce qu l'hèuthe avançhait, le Président dit Fall in et tous sortes de dans l'bel, la banner allé l'avant, avec l'inscription: In aid of the poor, et pis la band (in full strength!) et les dèsgisés.
Guy-Fawkes à St.-Ouen 1912
I' n'a pon apprins tch'est qui fait que Guy Fawkes tchi bas et eut la hethèque du dos rompue, de sorte qu'il 'tait erpliè en deux quand nou le r'levi et qui fallit lr r'dréchi un mio d'vant l'porter à la fouèe. I' n'a pon seu in'nton comment que san ventre crévi et qui dêboudinni d'rabottins et d'êtrain, tandis que Flip d'la Haye et sa band jouaient "We'll dig his grave."

No comments: